Si la societat és el conjunt d'individus que comparteixen fins, conductes i cultura, i que es relacionen interactuant entre si, cooperativament, per a constituir un grup o una comunitat i la cultura és el conjunt d’aquestes conductes i comportaments. Entenem per educació el procés d’ensenyament i de aprenentatge d’aquests comportaments i conductes en la persona. La educació la dividim en:
Educació Formal: Es refereix a la influència curricular, intencional que s'integra al sistema d' ensenyament regular, planificada i institucional (Escola).
Educació Secundària: És intencional, amb objectius definits. No s'inscriu en un sistema educatiu reglat. (Activitats extraescolars o complementàries de l'escola; activitats com cursos d'idiomes, clubs de computació o classes particulars; activitats i institucions educatives en el temps lliure, etc.
Educació Informal: Es refereix als aprenentatges que s'adquireixen sense intervenir una definició d'objectius educatius, ni una planificació . Té lloc per mitjà de les relacions amb els altres i l'entorn (efecte de l'aprenentatge en les relacions amb els amics, al carrer , en la lectura , dels mitjans massius de comunicació , (no en els programes educatius), i en les tècniques de la informació
La educació que presenten els habitants del nostre estat, prové d’un aprenentatge previ, en el qual l’individu aprèn a conviure, i a integrar-se en la societat. Aquesta primera educació és obligatòria en tota persona i s’ha d’aprendre a casa, amb la família. Equivaldria a la educació informal, que cadascú ha de aprendre a casa. En cas de no tenir família els individus aprenen en escoles especialitzades. A les escoles, els alumnes cursaran una matèria anomenada ‘Ètica” on reforçaran aquesta educació apresa amb la família.
L’educació formal es durà a terme a les escoles, per a tots els nens i nenes, fins als 16 anys.
Fins als tres anys, els individus s’apunten a guarderies. El professorat, en principi, ha de tenir professionalitat, i separar l’ensenyament de la matèria, amb els seus assumptes personals. La família s’ha d’encarregar però, que el seu fills/es compleixin els requisits imposats a l’escola, en canvi de ser els professors els encarregats de vigilar que ho compleixin. En cas de que l’individu no compleixi les normes de convivència imposades per la pròpia escola, el professorat té dret a expulsar-lo de l’aula, edifici, o el que sigui necessari per evitar molèsties, i el director té el deure de comunicar-ho als pares.
L’ensenyança és obligatòria, però ho és al mateix temps el saber conviure i respectar als altres. Si no es compleix un dels dos fets, no es pot realitzar l’altre. Els pares, tenen la obligació de educar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada